כֹּחַ לִקְרֹא
לְתַלְמִידֵי כִּתָּה א'
לפי תוכנית הלימודים - קריאה, כתיבה, שפה וחינוך לשוני
בתוכנית שש חוברות ומדריך למורה
לדפדוף בחוברות ולרכישתן הקליקו על התמונות
אודות התכנית
התוכנית מקנה קריאה וכתיבה בדרכים ייחודיות. תהליכי הבנת הנקרא משולבים בתהליך הלמידה כחלק בלתי נפרד.
התוכנית מבוססת על השיטה הניאו-גלובלית (אנליטית סינטטית). הדגש הוא על מבנה המלה ומשמעותה, תוך התייחסות מרבית לצירופי הצלילים.
ייחודה של השיטה בכך, שהיא נותנת מענה גם לתלמידים המתקשים ללמוד קריאה וכתיבה בדרכים קונבנציונליות (הסובלים מליקויי למידה ודיסלקציה).
השיטה מאפשרת לתלמידים לקויי הלמידה להשתמש בכלים אלטרנטיביים, המהווים עבורם אסטרטגיות חלופיות לכשרים הלוקים (כגון: בעיות ריכוז, בעיות בזיכרון המיידי, בעיות בזיכרון החזותי).
השיטה עוזרת להתגבר על הקושי להפנים את צלילי התנועות בשל ריבויין – על ידי מגוון מילולי בסימנים מוסכמים.
כך רוכש התלמיד כלים, המשמשים לו לעזר כאשר הוא נתקל בקשיים בפענוח המלה.
במקראה סיפורים הלקוחים מעולמו של הילד, המהווים גורם מזמן לשיחה בכיתה.
המקראה מיועדת לתלמידים מתקשים, דיסלקטיים ותלמידים הסובלים מליקויי למידה.